Sweden&Norway

Skansen



Det välkända Skansen har varit med oss på Minicards sedan 2013 där kommande period blir deras femte i rad. Skansen blev en av de mest besökta centralmuseerna under 2014 med över 1 miljon besökare och har valt en enkel design där fokus ligger på deras logotyp samt profil som välkänt 'Open Air Museum'.

"- Vi är väldigt nöjda med att annonsera via Minicards. Minicards är den enda externa kanalen för tryck som vi satsar på."

Kommunikatör
Skansen

Hard Rock CAFE



Denna stora ikon inom populärkultur har varit med oss på Minicards i Stockholm sedan 2013 och är nu inne på sitt femte år som annonsör hos oss. De har två kort som vi har tryckt och designat. Det första uppmärksammar deras 'Restaurang & Bar' där det erbjuds en 'Gratis Sundae/ Glass' i restaurangen vid inlämnande av kort. Det andra kortet gäller för 'Rock Shoppen' och ger 10 procents rabatt på valfri souvenir. 

"- Minicards är det bästa vi har idag inom marknadsföring."

Sälj-och marknadsansvarig 
Hard Rock CAFE Stockholm

TaxiKurir Stockholm



TaxiKurir är Skandinaviens största Taxiorganisation och finns på över 230 orter i Sverige, Norge och Danmark.

I deras Minicard ligger fokus på deras app som gör det möjligt att boka taxi 'on-the-go' där turister och besökare kan betala direkt i appen.

"- Ni har byggt upp en mycket bra marknadskanal och vi är nöjda med vårt resultat under 2017!"

Marknadsansvarig
TaxiKurir Stockholm

Ocean Bus



Den här spännande aktiviteten utförs både på land och vatten då turisten och besökaren kan åka på en tur runt Stockholm och dess sevärdheter. Ocean Bus har varit med oss på Minicards sedan april 2015 och deras Minicard innehåller ett välgjort kollage på framsidan samt en tydlig karta som märker ut rutten på baksidan.

"- Vi är mycket nöjda med beläggningen sedan vi beslutade att synas via Minicards konceptet."

VD
Ocean Bus

Sjätte Tunnan



Sjätte Tunnan har annonserat via Minicards sedan starten i Stockholm 2013. Denna restaurang mitt i Gamla Stan erbjuder unik mat gjord på recept från medeltiden. Vid inlämning av detta Minicard får turister 20 procents rabatt på alla huvudrätter.


"- Statistiken på hur många som plockat detta kort är väldigt bra."

Marknadsansvarig
Sjätte Tunnan

Carl Eldhs Ateljémuseum



Carl Eldhs Ateljémuseum bjuder på en underbar visning i historiska byggnader. Museet är fyllt med staueter, skulpturer samt torsos av kända personer som avbildats av Carl Eldh under hans verksamma tid. Periodiska utställningar av lokala konstnärer/ utställare pågår varje säsong som beskrivs med energi och insikt till konstens uttryck/ känsla. 2017 var första året som Carl Eldhs Ateljémuseum deltagit via Minicards och de har innan perioden tagit slut, tagit beslutet att förnya sitt deltagande in i 2018, som blir deras andra år i rad.

"- Besöksrekord 2017! Aldrig haft så många besökare."

Indentent
Carl Eldhs Ateljémuseum

Stockholm Pub Crawl



Ett roligt sätt att utforska Stockholms nattliv. Här kan turister och besökare skaffa nya vänner och bekantskaper från hela världen. Tack vare avtal med Stockholms klubbar och barer sparar besökaren pengar genom bland annat fri entré. Stockholm Pub Crawl guidar besökaren genom 3 pubar och 1 nattklubb på en kväll för en oförglömlig upplevelse i Stockholms nattliv.

" - Minicards är den enda marknadsföring vi gör mot turister, och vi är mycket nöjda."

"- Bokat upp synlighet för hela 2018".


Ägare
Stockholm Pub Crawl
 

Vasamuseet



Vasamuseet har varit med oss sedan 2013 och kortet ute i våra kortställ har en framsida som föreställer regalskeppet Vasa medans baksidan fokuserar på väganvisningar för att hitta till museet. Detta upplägg med en snygg framsida som representerar din verksamhet samt en baksida som innehåller en lättnavigerad karta är det vanligaste när det gäller Minicards och enkelt i sin helhet för få fler kunder till platsen.

"- Vi kommer använda Minicards en lång tid framöver för jag gillar verkligen konceptet."

Marknadsansvarig
Vasamuseet Stockholm

Moderna museet



Moderna museet har samarbetat med Minicards sedan 2013. Sommaren 2016 uppnåddes det högsta antalet besökare på 20 år, vilket var en ökning med 32,4 procent från tidigare år, där antalet besökare stadigt ökat under samarbetets gång. Museet är klara för vidare annonsering i 2018 och den nya designen ses till höger.

"- Vi är nöjda med servicen på Minicards och vill fortsätta vår annonsering under 2018."

Marknadsförare
Moderna museet

Strömma Kanalbolag (7 kort)



Strömma Kanalbolag AB har valt att synas via Minicards sedan 2012/2013. Idag har de synlighet med sju kort i Stockholmsregion. De höga årliga plocknivårer som erhålls i samarbetet vägleder många tusentals besökare, till spännande aktiviteter och rundturer som kommit att bli symboliska i staden.

"- Vi är nöjda med spridningen som ni förser med inom Minicardskonceptet."

Marknadsansvarig
Strömma Kanalbolag AB

Annonsera med Minicards

HEM   |   OM OSS   |   KORTHÅLLARE  |   REFERENSER  |   ANNONSERA  |   KONTAKT